Altijd een fijn moment, wanneer het UFO meldpunt België het jaarverslag publiceert. Sinds 2007 kan iedereen onverklaarbare fenomenen, in België, melden bij het UFO meldpunt. Die meldingen worden onderzocht en de bevindingen worden dan gegroepeerd in 1 gigantisch jaarverslag. Voor het eerst in hun geschiedenis hebben ze ook een compilatievideo gemaakt, want meer en meer meldingen worden vergezeld van videobeelden.

Voor de eerste droeftoeters en ultra-sceptici van wal steken, lijkt het ons nuttig even 2 belangrijke punten aan te kaarten. Vooreerst nemen wij hier niet meteen een standpunt in. Wij zijn geen video-experts en zijn ook geen professionals in het analyseren van meldingen. Of dit jaarverslag klinkklare onzin is of toch eerder een soort bijbel voor de believers, dat laten we graag in het midden. Ten tweede is het eigen aan de mens te gaan veronderstellen dat we alleen zijn in het universum. Het heelal is oneindig en die oneindigheid is ook op zijn beurt oneindig. Laat het over aan de arrogantie van de mens te gaan veronderstellen dat we de enige steen in die oneindigheid zijn, waar überhaupt leven mogelijk is. We zijn een soort die zichzelf uitmoord voor een lap grond of een portefeuille, ik denk dat we ons echt niet zo hoog mogen inschatten.

We laten jullie graag de resultaten zelf analyseren, maar samengevat zijn er in 2018 179 meldingen geweest, wat een stijging is van 33% tov 2017. Merendeel van die meldingen kwam uit het Vlaamse gedeelte van het land en van alle meldingen kon slechts 1 niet verklaard worden.

Het complete dossier is hier (klik) te downloaden.
Zelf een fenomeen melden? Klik hier voor het UFO meldpunt.

De compilatievideo delen we hieronder.